pripravte se... 3 vcelkyvybaveni
 
"Nejsme nejlepší nahrávací studio v Čechách,jsme nejlepší Včelí nahrávací studio na světě!"
 
   
 
Naše přednosti

Jak si vybrat studio

Odkazy na konkurenci

Test č.1: Návštěva studia

Test č.2: Hostem ve studiu

Jak si vybrat studio

Test č. 1: Návštěva nahrávacího studia

(Jste začátečníci, obešli jste několik studií a nevíte, pro které se rozhodnout. Zkuste to s naším testem.)

- vyberte si:

1. Studio je:

a) čisté a prostorné, působí příjemně neutrálně, má dostatek prostor, kam se "uklidit" a ploch, kam odložit nástroje a texty. Šňůry jsou pečlivě smotané a na svých místech

b) plné prachu, všude se válí nějaké věci, není si kam sednout, na stěnách je množství plakátů zvukařovy oblíbené kapely, ten pořád něco hledá, na mixu šustí potenciometry

2. Zvukař působí:

a) lehce tajemně a nepřístupně, jako rozervaný bohém, chová se křečovitě, měli včera superkoncert a pak zapařili, má zastřený hlas, pohled a táhne z něj alkohol

b) jistě, otevřeně a průhledně, prohlíží si vás jako zvědavé děcko a bez obalu se vyptává na spoustu věcí

3. Pak vám pouští ukázky kapel, které tam nahrávaly, mluví o nich zhruba takto:

a) "Teda vono s nima bylo strašně problémů, to kdyby ty jejich fanynky věděly, tomu jejich slavnýmu zpěvákovi jsme museli těžce pomáhat, to byl samej AutoTune a jak mečel, kdybych mu to equalizerem nevyladil, skoro nepoužitelný, a představte si, jak von to prožíval, chtěl u toho zhasnout, zapálil si svíčky, flašku vína a klečel u toho na zemi..."

b) "Já myslím, že o nich ještě uslyšíme, potřebujou se sice trochu vyhrát, ale maj šmrnc a makaj na sobě, bubeník chodí k Fišarovi, ten basák si basu nechal postavit od Procházky..."

4. Pustíte mu nahrávku z jiného studia, zvukař:

a) dlouho mlčí a poslouchá, vyptává se, jakým mikrofonem točili virbl, to je dobrý zvuk, nicméně on by ho do nahrávky míchal trochu méně, pak by víc vynikla ta zajímavá kytara...

b) na ní nenechá nitku suchou, zvukaři jsou ignoranti, popaři, ta basa zní jak "zprdele", kapele kulhá rytmus, "To vám to nemohli vohlídat?", nepřestane, dokud ho nevypnete

5. Nastane problém (s aparaturou, počítačem), zvukař:

a) znervózní, evidentně si neví rady, zrudne, začne nadávat, až je vám za něj trapně: "To nechápu, to už snad neni možný, já už vážně nevim, já ten krám vyhodim z vokna..."

b) zůstává vyrovnaný, dělá vtipy na svou roztržitost a uklidňuje vás, působí dojmem, že o nic nejde, vždycky se to nějak vyřeší, začne rutinní kontrolou od vstupu k výstupu, a když chybu do pár minut nenajde, udělá to jiným způsobem

6. Zvukař vám chce předvést výhody softwaru, který používá, takže se:

a) nejprve pohodlně rozvalí, chytí myš a chvíli zuřivě kliká, než se dostane na plochu, nad fotkou prsaté blondýny tam těkavě přejíždí mezi změtí zástupců, několikrát to zkusí, ale píše to nějaké hlášky, nastartuje tedy starší, kracklou verzi softwaru, v něm ovšem některé věci nejdou, najde a klikne na tlačítko Play a ono to hraje, hurá, předvádí vám, jak udělá smyčku, šup!... a aplikace byla neočekávaně ukončena...

b) posadí ke klávesnici, jako kdyby pilotoval letadlo, něco někde zmáčkne a už to najíždí, všechno je čisté a přehledné, ukazuje, jak prodlouží příliš krátký tón v druhém hlasu, levá ruka mu tancuje po klávesnici, to se nedá sledovat, raději koukáte na obrovitý monitor, kde je během pár okamžiků vidět každý detail, "...teď vystříháme přechody, takto se jednou klávesou pohybujeme po jednotlivých úderech..."

7. Jdete do studia poprvé, máte z toho obavy a rádi byste natáčeli všichni najednou. Zvukař se:

a) zamračí: "Tak do toho já teda nejdu, pánové, já už nejsem ňákej amatér, já mám svý jméno a pod určitou úroveň nejdu. A jestli to je někdo ochotnej dělat, tak já to řikám na rovinu, to je prasárna, tyhle lidi jenom kazej branži, pochopte, ty přeslechy vám všechno rozmlžej, nedá se to stříhat, do kopáku vám vleze basa, všechno je ve všem, to si teda rozmyslete, jestli to chcete mít celý zkažený... a co metronom, to chcete točit bez kliku? Dyť to bude celý rozsypaný!"

b) usměje: "Jenom doporučuji, napoprvé je to určitě nejlepší volba a točíme takhle každou chvíli. A často takhle nahrávají i zkušené kapely, prostě kvůli souhře, atmosféře, to se nedá s postupným nahráváním vůbec srovnat. Musíte samozřejmě počítat s určitou mírou přeslechů, podle mě je to ale zanedbatelné a rozhodně menší zlo než natočit něco čistě, ale mrtvě. U nás nejčastější je točit rytmiku, bicí, basu, elektrické kytary a klávesy najednou, bez sluchátek, bez metronomu a někdy k tomu zpěvák zpívá, ale jen pracovně, do monitorů. Tak nějak, jako na zkoušce, že ho slyšíte, ale ne moc. Pokud chcete ten zpěv pak použít, tak necháváme zpěváka ve vedlejší místnosti, kde má sluchátka a vidí vás jen zdálky. To si rozmyslete, je to na vás, můžeme klidně zkusit oba způsoby, to nás zas tak nezdrží."

Test č.2

 

     
 
     
"Nejsme nejlepší nahrávací studio v Čechách,jsme nejlepší Včelí nahrávací studio na světě!"
3bees studio - nahrávací studio a dům služeb muzikantům, založeno 1994 (Demos, Live & Loud)