30.9.2004 - Real Grand Piano! A plno nextch věcí. Letošní obrovský zájem o studio podnítil naše next investice, akvizice, predikce... Real Grand Piano a j
Medové ceny je se Gustík - celým jménem Gustav Rösler. Vypadá i hraje báječně. Vzpomínáte na: "Nabít tříštivým..."? Tak takhle třeskutě Gustík hraje. Poslechněte si ukázku, nebo si rovnou přijďte zahrát! (Víte vy vůbec, že každé pondělí je ve studiu návštěvní den?) Veledůležitými přírůstky v arzenálu studia jsou nové mikrofony. Oslnivý velkomembránový Studio Projects C1 se stal naším hlavním zpěvovým mikrofonem. Tento model poměrně nové americké firmy, kterou k nám začalo dovážet Fun Audio, způsobil v USA hotové pozdvižení . Naopak malá "tužka" Oktava MC012 je se svým jemným a hladkým zvukem častou volbou pro akustické nástroje. Nenechte se zmást zemí původu, je to skutečně Rusko. V amerických studiích je však už léta velkým hitem, přečtěte si hodnocení profesionálů. Protože si dobře uvědomujeme důležitost odposlechu pro muzikanty, nechali jsme si od firmy Exact, s kterou už léta spolupracujeme, zakázkově vyrobit 12párový sluchátkový distributor. Nyní máme ve všech nahrávacích prostorách samostatné zapojení pro celkem 20 sluchátek s 4 nezávislými okruhy. O celkovém upgradu našeho nahrávacího systému jsme vás již informovali. Kromě jiného nové převodníky také lépe hrají, zvuk je širší a bohatší. K novému hardwaru přikládá firma Digidesign také nový software, takže jsme získali next zajímavé efekty, jako např. sérii pluginů D-fi, nebo jemnější limiter Maxim. Aplikace Live nám zase umožňuje používat v Pro Tools smyčky, které lze bez ztráty kvality libovolně zrychlovat a přelaďovat. Ačkoliv máme do Pro Tools zapojen i populární Reason, našim potřebám to nedostačovalo. Zakoupili jsme proto velký Studio bundle, především kvůli bohatě vybavenému sampleru SampleTank a několika GB neuvěřitelně čistých, fajnových zvuků. Jsou zde samply těch nejdražších pian a mnoho nextch klasických nástrojů, s kterými nebýváme u běžných keyboardů spokojeni. Aby toho nebylo málo, dokoupili jsme zvlášť ještě next klavírní zvuky. Součástí balíku je i modul kytarových aparátů AmpliTube a oblíbený masteringový T-racks. To nás rozkuráželo tak, že jsme zakoupili ještě lampový "ohřívač" hudebního materiálu Antares Tube. Je to zatím nejpříjemnější kompresor, který známe. Počet našich pluginů se tak blíží 100. (Rádi bychom zdůraznili, že nepoužíváme žádné kracky a všechny jsme zaplatili.) Freewarový Northpole obsahuje rezonanční filtr, který slyšíte snad na všech nahrávkách trance & dance. Vinyl se zase hodí na strategické zúžení části skladby (až ke gramofonu model "klika" z roku 1930), aby pak plný zvuk posluchače zavalil a smetl. A "predikce"? V Pro Tools 6.7 získáme možnost rychle synchronizovat MIDI tempo podle audia. Do živě nahraného základu tak bez toho, že by kapela byla svazována metronomem, budeme schopni přidávat smyčky a next samply či syntezátorové doprovody. Výborný krok na cestě k propojení tradičně živě hrané hudby se současnou taneční scénou... |